8.2.06

Živjeli ''bez grke'' a onda...

Priči o mladom romskom paru Selimović – željezničkoj nesreći, prerano rođenom djetetu koje je umrlo poslije samo tri dana, novcu dobijenom kao pomoć i svađi oko novca - ne nazire se kraj. Porodična tragedija i tračak nade za ljepšu budućnost rođen nakon toga sa kupovinom nove kuće o kojoj su do nedavno mogli samo da sanjaju, pretvoren je, na žalost, u mučnu raspravu oko toga kome pripada novac dobijen na nesreći.
Otac Veselin je svu dosadašnju pomoć uložio u kupovinu kuće u naselju Donji Talum u Beranama u kojoj bi dočekao suprugu po izlasku iz bolnice.
Maloljetna majka Grozdana iz bolnice je, međutim, otišla kod svojih roditelja u Bar i izjavila, da je novac trebalo da pripadne njoj, odnosno da je suprug s kojim je živjela nevjenčano, kao maloljetnica, oteo 20 hiljada eura, te da mu je u tome pomogao neko iz Centra za socijalni rad u Beranama. Ona je ispričala da je sa Veselinom boravila u Beranama nekoliko dana, da on nije priznavao dijete i da su, navodno, krenuli u Bar da utvrde očinstvo. Takođe je kazala i da je željela da se beba sahrani u Podgorici, ali da je, suprug to učinio u Beranama bez prisustva njene rodbine.
- Tri dana smo je moja braća i ja obilazili u Podgorici i bdili nad njom. Plakala je i govorila da jedva čeka da je vratim u Berane. Tada nije bilo priče o parama. Kada je počelo da se govori na televiziji da će biti novca, njeni su došli u bolnicu i meni zabranili da je viđam - priča Veselin.
Po ko zna koji put on okreće broj njenog mobilnog. Hladni glas odgovara da je ''korisnik van dometa ili je isključio telefon''...
- Ne znam šta da radim da je vratim. Njeni neće da mi je daju da pričamo. Moja Grozdana...ne vjerujem da ona tako misli. Poručio sam joj da novac nijesam potrošio ni propio, nego da sam kuću samo za nas kupio. To nam je donijelo naše nesrećno dijete, i odlučio sam da sve uložim u dom o kojem smo sanjali. Kada smo u hodniku male kuće s mojima živjeli, bilo nam je lijepo i nijesmo se svađali - priča Veselin.
On i njegova supruga, kako tvrdi, u ''vozu smrti'' našli su se sticajem nesrećnih okolnosti i bijede u kojoj su živjeli.
- Krenuli smo u Bar da posjetimo njenog oca u bolnici. Trebalo je da pođemo dan ranije, ali nijesmo imali para. Sudbina je namjestila da krenemo sjutradan kada nam je moj zet pozajmio za kartu. Išli smo vozom jer je najjeftinije - kaže Veselin.
Grozdana i on živjeli su, tvrdi, u Beranama godinu i po ''bez grke''.
- Moj brat je izvukao iz voza i spasio od smrti. Izvlačili smo i druge. Meni je slomljena ključna kost. Previli su me i iste noći pustili. Normalno da sam uzeo svoje dijete kada je preminulo. Ona je u prisustvu socijalnog radnika i svjedoka pristala da bude sahranjeno u Beranama, kako smo i učinili - kaže Veselin.
Stoji ispod jedine zajedničke fotografije. Proljeće, behar, zagrljeni... Ona u drugom stanju. Jedina uspomena na kratko vrijeme siromaštva i sreće. I na dijete koje su čekali.
Tonio, star svega tri dana, počiva mirno na romskom groblju u Beranama, dok novac koji je ''ostavio'' roditeljima izaziva nemir. Priča o romskom paru i novcu razdora zaplešće se vjerovatno još više kada počne da pristiže i druga pomoć, od ''Lovćen osiguranja'', ''Željeznice''... iz ogromnog fonda koji je skupljen za porodice nastradalih i povrijeđene.

Trgovina
Veselin tvrdi da je Grozdana sa 16 godina, još dva puta ranije bila udata. - Roditelji su je prodavali po romskom običaju. I mi smo morali da damo pare kada smo je doveli – kaže on. Pored ''romskog običaja'' neki u ovoj činjenici vide i elemente trafikinga, i posao za neke druge službe osim socijalne.
Socijalno uradilo sve po Zakonu
U Centru za socijalni rad u Beranama ističu da su nemoćni da riješe međubračne odnose Selimovića. -Što se novca tiče, sve je dodijeljeno regularno i tu je, barem kada se govori o Centru za socijalni rad, svaka priča suvišna - kaže direktor Sava Arsović, ne želeći dalje o tome da govori.
REPUBLIKA

No comments: