Kompanija »Simon voajaž«, koja je nedavno kupila najveći dio imovine beranskog autoprevoznog preduzeća »Jugoprevoz« ubjedljivo je dobila na javnom tenderu Ministarstva prosvjete za prevoz učenika u regionu pet opština na sjeveru Republike. Stečajna uprava ocijenila je da je to više nego dobar start novog, privatizovanog, preduzeća.
- 'Simon voajaž' je više nego ubjedljivo dobio ovaj posao na tenderu. Za euro i dvadeset je bio bolji od drugorangiranog ponuđača. I svi drugi elementi ponude bili su bolji. Mislim da je ovo početak kakav se samo mogao poželjeti - rekao je stečajni upravnik »Jugoprevoza« Momo Jokić.
On je dodao da »Simon voajaž« nastavlja da ispunjava sve obaveze iz kupoprodajnog ugovora, i da se uskoro očekuje pristizanje jednog broja novih autobusa iz inostranstva, koji će biti uključeni na linijama koje je beransko autoprevozno održavalo.
- Novi vlasnik upisuje imovinu na sebe, nakon što je uplatio kupoprodajnu cijenu, ali se stečaj nastavlja sve dok ne rasprodamo i preostali dio imovine 'Jugoprevoza' - rekao je Jokić.
Autobuska stanica u Beranama i imovina »Jugoprevoza« u poslovnom krugu kompanije na Rudešu, prodati su krajem prošle godine preduzeću »Simon voajaž« koje je registrovano u Beranama sa inostranim partnerom. Ta dva najkrupnija dijela imovine prodata su za 850.110 eura. Nijesu prodati još Autobuska stanica u Plavu, poslovne prostorije u pristanišnoj zgradi beranskog aerodroma i osam stanova koji su pod sudskim sporom.
Novi vlasnik se obavezao da preuzme 40 zaposlenih, dok se za 28, koliko je još kroz stečaj bilo angažovano, priprema socijalni program koji predviđa otpremninu od 24 plate.
Privatizacija »Jugoprevoza«, prema riječima zaposlenih, došla je u posljednjem trenutku i spasila preduzeće od likvidacije, koja je bila sudbina mnogih drugih crnogorskih autoprevoznih kompanija. Radnici su tavorili sa ogromnom brojem zaostalih plata, a sav prihod nije bio dovoljan ni da pokrije troškove goriva na linijama koje su održavane dotrajalim autobusima.
Prošle godine »Jugoprevoz« je ostao i bez posla vezanog za održavanje đačkih linija, koji je na tenderu bio dodijeljen rožajskom prevozniku »Nokić kompani«. Ponovno dobijanje đačkog prevoza u regionu, koji koristi oko 1.250 učenika iz Plava, Bijelog Polja, Andrijevice, Rožaja i Berana, garancija je za prihode koji će zaposlenima obezbijediti značajnu sumu neophodnu za zarade. »Simon voajaž« se obavezao da će sve linije i polaske prilagoditi potrebama đaka, vezano za vrijeme odlaska i povratka iz škole. »Jugoprevoz« je đačke linije održavao trideset decenija i samo su problemi nelikvidnosti prošle godine bili prepreka da taj posao privremeno pripadne dugom.
Ova kompanija, sa tradicijom od 60 godina, je jedna od najstarijih i nekada najjačih u bivšoj Jugoslaviji. Očekuje se da će novi vlasnik, koji inače održava i neke međunarodne linije, uspjeti da je vrati na 'noge' i stare puteve.
REPUBLIKA
- 'Simon voajaž' je više nego ubjedljivo dobio ovaj posao na tenderu. Za euro i dvadeset je bio bolji od drugorangiranog ponuđača. I svi drugi elementi ponude bili su bolji. Mislim da je ovo početak kakav se samo mogao poželjeti - rekao je stečajni upravnik »Jugoprevoza« Momo Jokić.
On je dodao da »Simon voajaž« nastavlja da ispunjava sve obaveze iz kupoprodajnog ugovora, i da se uskoro očekuje pristizanje jednog broja novih autobusa iz inostranstva, koji će biti uključeni na linijama koje je beransko autoprevozno održavalo.
- Novi vlasnik upisuje imovinu na sebe, nakon što je uplatio kupoprodajnu cijenu, ali se stečaj nastavlja sve dok ne rasprodamo i preostali dio imovine 'Jugoprevoza' - rekao je Jokić.
Autobuska stanica u Beranama i imovina »Jugoprevoza« u poslovnom krugu kompanije na Rudešu, prodati su krajem prošle godine preduzeću »Simon voajaž« koje je registrovano u Beranama sa inostranim partnerom. Ta dva najkrupnija dijela imovine prodata su za 850.110 eura. Nijesu prodati još Autobuska stanica u Plavu, poslovne prostorije u pristanišnoj zgradi beranskog aerodroma i osam stanova koji su pod sudskim sporom.
Novi vlasnik se obavezao da preuzme 40 zaposlenih, dok se za 28, koliko je još kroz stečaj bilo angažovano, priprema socijalni program koji predviđa otpremninu od 24 plate.
Privatizacija »Jugoprevoza«, prema riječima zaposlenih, došla je u posljednjem trenutku i spasila preduzeće od likvidacije, koja je bila sudbina mnogih drugih crnogorskih autoprevoznih kompanija. Radnici su tavorili sa ogromnom brojem zaostalih plata, a sav prihod nije bio dovoljan ni da pokrije troškove goriva na linijama koje su održavane dotrajalim autobusima.
Prošle godine »Jugoprevoz« je ostao i bez posla vezanog za održavanje đačkih linija, koji je na tenderu bio dodijeljen rožajskom prevozniku »Nokić kompani«. Ponovno dobijanje đačkog prevoza u regionu, koji koristi oko 1.250 učenika iz Plava, Bijelog Polja, Andrijevice, Rožaja i Berana, garancija je za prihode koji će zaposlenima obezbijediti značajnu sumu neophodnu za zarade. »Simon voajaž« se obavezao da će sve linije i polaske prilagoditi potrebama đaka, vezano za vrijeme odlaska i povratka iz škole. »Jugoprevoz« je đačke linije održavao trideset decenija i samo su problemi nelikvidnosti prošle godine bili prepreka da taj posao privremeno pripadne dugom.
Ova kompanija, sa tradicijom od 60 godina, je jedna od najstarijih i nekada najjačih u bivšoj Jugoslaviji. Očekuje se da će novi vlasnik, koji inače održava i neke međunarodne linije, uspjeti da je vrati na 'noge' i stare puteve.
REPUBLIKA
No comments:
Post a Comment