14.6.06

Mila brani 300 detektiva

Ne osjećam se krivim, savjest mi je čista, ubija me ova neizvjesnost - poručio je iz bjelopoljskog zatvora Mihailo-Milo Marković (78), vlasnik detektivske agencije “Sedma sila”.
Protiv kontroverznog Beranca u rožajskom Osnovnom sudu vodi se istraga zbog prevare. Markovića osnovni tužilac u Rožajama sumnjiči da je prevario Sadria Tahirija iz Đakovice i uzeo mu 47.000 eura. Marković je, navodno, za taj novac trebalo da pronađe Tahirijevog sina Rustema koji je bez traga nestao 1999. godine. Sadriju je navodno govorio da mu je vidio sina i da će urediti da se konačno sretnu, da bi na kraju Sadri Tahiri prijavio Markovića.
On tvrdi da je osumnjičen na “pravdi boga" i da je “nevin kao jagnje” dobio pritvor do 30 dana.
- Sve su mi “smjestili” visoki funkcioneri istražnih i pravosudnih organa iz Rožaja i Berana kojima sam “stao na žulj” prije desetak godina oko jedne teške saobraćajne nesreće sa smrtnim epilogom, kod Rožaja. Angažovala me je oštećena porodica i na samom startu sam uočio dosta nelogičnosti tokom istrage. To je bio i osnovni povod da na sebe navučem gnjev tih lokalnih pravosudnih moćnika koji su dugo čekali priliku da mi se revanširaju - rekao je “Vijestima” Marković iz zatvora.
Ovo je, nastavlja on, “samo jedna u nizu golgota kroz koje je u međuvremenu prolazio”.
- Zbog toga sam se obratio predsjednicima Vlade i Skupštine, direktoru Agencije za nacionalnu bezbjednost, vrhovnom državnom tužiocu, zaštitniku ljudskih prava, predsjednicima Vrhovnog, Apelacionog i Višeg suda i drugih nadležnih institucija da se zauzmu da se što prije okonča ovaj postupak, te da mi se omogući da se u postupku branim sa slobode. Ukoliko ovakva agonija potraje biću prinuđen da se obratim i međunarodnim institucijama za zaštitu ljudskih prava. Čovjek sam sa narušenim zdravljem i svako duže zadržavanje u pritvoru po mene može biti fatalno - rekao je Marković.
On je poručio, da će, ukoliko se postupak oduži, stupiti u štrajk glađu.
- To je krajnja varijanta na koju ću biti prinuđen jer su ozbiljno ugrožena moja ljudska prava. Ozbiljno razmišljam da o svom položaju obavijestim i međunarodnu detektivsku asocijaciju koja će, siguran sam, s obzirom na to da sam ja njen uvaženi član, poslati najmanje 300 detektiva da protestuju ispred zgrade suda u Rožajama - poručio je vlasnik “Sedme sile” sa službenom legitimacijom koja nosi tajnu šifru “Džejms Bond”.
Na kraju razgovora sa novinarom “Vijesti”, u prisustvu službenika zatvora, Marković, bivši kandidat za predsjednika Crne Gore, najavio je skoriji dolazak advokata Toma File koji će ga braniti u daljem post-upku.
- I Toma, kao i mnogi drugi kojima sam pomogao u životu, ima veliku obavezu prema meni jer sam njegovog oca spasio sigurne smrti. Kunem se da je sve istina što sam ispričao - zaključio je Marković.
Profesor geografije Milo Marković radio je dugo kao novinar za više listova. On tvrdi da je njegova NVO “Sedma sila” razriješila brojna ubistva i druga teža krivična djela. U jednom od intervjua je kazao i da je učestvovao u rasvjetljavanju otmice sina Lepe Brene i Bobana Živojinovića, mada to do sada niko nije potvrdio.
Nekoliko dana prije referenduma, Marković je održao konferenciju za novinare na kojoj je najavio da će se u avgustu u podgoričkom Sportskom centru “Morača” održati kongres detektiva jugoistočne Evrope i Balkana kojim će on predsjedavati, a koji navodno finansira crnogorska Vlada.

SADRI JE NAMJERAVAO DA UBIJE KOŠTUNICU
Marković je “otkrio” neke detalje “iz koverte sa pisanim stranicama koje su umjesto kod novinara završile kod nadležnih na reviziju”.
- Taj isti Tahiri tražio je 2000. godine da kod mene kupi pištolj jer je namjeravao da izvrši atentat na Vojislava Koštunicu, tadašnjeg predsjednika zajedničke države, produženu Miloševićevu ruku koga je smatrao odgovornim za nestanak svog sina. O tome sam pismeno obavijestio KFOR. Što se samog Tahirija tiče uvijek ću mu biti zahvalan što mi je tokom ratnih dešavanja na Kosovu u Juniku 1999. spasio glavu. U znak te zahvalnosti punih godinu i sedam mjeseci sam tragao za njegovim sinom bez ikakve nadoknade. Nekoliko godina se nijesam susretao sa njim, a on je to vrijeme iskoristio da se “uortači” sa mojim protivnicima koji su mi izgleda zaista dobro smjestili - ispričao je Marković.
VIJESTI

No comments: