Prema pouzdanim saznanjima Republike, za rekonstrukciju beranskog aerodroma su zainteresovane kompanije iz Sjedinjenih američkih država, Francuske i Rusije, a Vlada je čvrsta u namjeri da realizuje taj projekat.
Pomoćnik ministra pomorstva i saobraćaja Radoš Šućur je objasnio da su relevantne fizibiliti studije stavljanja u funkciju beranskog aerodroma pokazale da su u pitanju ekonomski isplative investicije.
- Području beranskog aerodroma figuriralo bi oko 700. 000 ljudi sa područja sjevera Crne Gore i graničnog pojasa sa Srbijom. U pitanju je veoma jako migraciono područje u kome se dobar dio stanovnika nalazi u inostranstvu – objasnio je Šućur.
Prema procjenama demografa, oko 30 procenata stanovništva tog područja je raseljeno u zemljama zapadne Evrope naročito u Danskoj, Švedskoj i Luksemburgu, a očekuje se da bi ti stanovnici koristili usluge beranskog aerodroma.
Prema dokumentima Ministarstva pomorstva i saobraćaja, koji su dostavljeni Republici, projekat rekonstrukcije bio bi gotov za 30 mjeseci, a vrijednost neophodnih ulaganja je 22 miliona eura.
Kao osnovne prednosti stavljanja u funkciju beranskog aerodroma, u dokumentu Ministarstva pomorstva, navode se povezivanje sjeverne Crne Gore i centralnog Balkana vazdušnim saobraćajem sa okruženjem kao i valorizacija turističkih potencijala sjevera Crne Gore. Na mjestu postojećeg aerodroma neophodno je izvršiti rekonstrukciju i povećanje sletnih staza, opremiti uređajima kontrolu leta i izgraditi putnički terminal kao i sve prateće elemente. Prema procjenama iz Ministarstva pomorstva i saobraćaja, aerodrom bi mogao opslužiti 30.000 putnika u prvoj godini poslovanja.
Aerodrom ima poletno sletnu stazu, dimenzija 1900 metara puta 45 metara, sa asfaltnim kolovoznim zastorom koja je izgrađena 1974. godine. Investicija bi obuhvatala rekonstrukciju poletno sletne staze, aerodromske opreme pristanišnog kompleksa, organizovanje i opremanje funkcije kontrole leta, formiranje neophodnih službi i nabavku opreme, te aktiviranje vatrogasne i spasilačke službe, hitne pomoći i snabdijevanje vazduhoplova.
Aerodrom u Beranama, koji postoji još od Drugog svjetskog rata, dograđen je šezdesetih godina kada je napravljena pristanišna zgrada, i sedamdesetih kada je vojska uradila modernu pistu dugu dva kilometra. Desetak godina funkcionisao je za civilni saobraćaj na relacijama za Podgoricu i Beograd. Već skoro dvije decenije prepušten je zubu vremena, i koriste ga samo sportski avioni i jedriličari Aero kluba Berane.
REPUBLIKA
Pomoćnik ministra pomorstva i saobraćaja Radoš Šućur je objasnio da su relevantne fizibiliti studije stavljanja u funkciju beranskog aerodroma pokazale da su u pitanju ekonomski isplative investicije.
- Području beranskog aerodroma figuriralo bi oko 700. 000 ljudi sa područja sjevera Crne Gore i graničnog pojasa sa Srbijom. U pitanju je veoma jako migraciono područje u kome se dobar dio stanovnika nalazi u inostranstvu – objasnio je Šućur.
Prema procjenama demografa, oko 30 procenata stanovništva tog područja je raseljeno u zemljama zapadne Evrope naročito u Danskoj, Švedskoj i Luksemburgu, a očekuje se da bi ti stanovnici koristili usluge beranskog aerodroma.
Prema dokumentima Ministarstva pomorstva i saobraćaja, koji su dostavljeni Republici, projekat rekonstrukcije bio bi gotov za 30 mjeseci, a vrijednost neophodnih ulaganja je 22 miliona eura.
Kao osnovne prednosti stavljanja u funkciju beranskog aerodroma, u dokumentu Ministarstva pomorstva, navode se povezivanje sjeverne Crne Gore i centralnog Balkana vazdušnim saobraćajem sa okruženjem kao i valorizacija turističkih potencijala sjevera Crne Gore. Na mjestu postojećeg aerodroma neophodno je izvršiti rekonstrukciju i povećanje sletnih staza, opremiti uređajima kontrolu leta i izgraditi putnički terminal kao i sve prateće elemente. Prema procjenama iz Ministarstva pomorstva i saobraćaja, aerodrom bi mogao opslužiti 30.000 putnika u prvoj godini poslovanja.
Aerodrom ima poletno sletnu stazu, dimenzija 1900 metara puta 45 metara, sa asfaltnim kolovoznim zastorom koja je izgrađena 1974. godine. Investicija bi obuhvatala rekonstrukciju poletno sletne staze, aerodromske opreme pristanišnog kompleksa, organizovanje i opremanje funkcije kontrole leta, formiranje neophodnih službi i nabavku opreme, te aktiviranje vatrogasne i spasilačke službe, hitne pomoći i snabdijevanje vazduhoplova.
Aerodrom u Beranama, koji postoji još od Drugog svjetskog rata, dograđen je šezdesetih godina kada je napravljena pristanišna zgrada, i sedamdesetih kada je vojska uradila modernu pistu dugu dva kilometra. Desetak godina funkcionisao je za civilni saobraćaj na relacijama za Podgoricu i Beograd. Već skoro dvije decenije prepušten je zubu vremena, i koriste ga samo sportski avioni i jedriličari Aero kluba Berane.
REPUBLIKA
No comments:
Post a Comment