23.7.05

Traži se strateški partner

U Beranama su istakli da je obnova aerodroma razvojni prioritet i ja sam već razgovarao sa ministrom saobraćaja Andrijom Lomparom. Konstatovali smo da je neophodno prije svega da se razjasne svojinski odnosi, i nakon toga, budući da nema novca u Budžetu, da se pokuša naći partner koji bi kroz koncesioni ili neki drugi odnos, obezbijedio da se beranski Aerodrom stavi u funkciju- naveo je Vujanović.
On je dodao da je to važno ne samo za Berane, već za cijeli region, a posebno za valorizaciju projekta razvoja Bjelasice.
-To je projekat koji objedinjuje pet opština i podržava ga Vlada Austrije. Ja sam bio u prilici da se i u Beču i ovdje austrijskoj Vladi zahvalim na tome. Podrškom tom projektu oni su pokazali da je sjever Crne Gore identifikovao jedan izuzetan resurs, a aktiviranje Aerodroma u Beranama je upravo u funkciji toga- kazao je Vujanović.
Predsjednik Republike je dodao da će se za brzo rješavanje tog problema založiti i kao član Vrhovnog savjeta odbrane.
-Ukoliko to bude svojina vojske, ja ću i kao član Vrhovnog savjeta odbrane učiniti sve da se kroz adekvatnu tendersku proceduru učini interesantnim za sve partnere, posebno iz inostranstva, koji bi omogućili čitavom sjeveru da se dobije dobra avio-destinacija, što će uticati i na kvalitet saobraćaja – naglasio je Vujanović.
Projekat aktiviranja beranskog aerodroma za civilni saobraćaj našao se i na visokom trećem mjestu po prioritetu u Višegodišnjem investicionom planu razvoja Opštine. Skupština Opštine Berane je u oktobru 2003. Ministarstvu saobraćaja uputila elaborat o reaktiviranju aerodroma, koji je urađen na osnovu analize jedne savezne komisije za letjenje. Taj elaborat, ipak, nije razmatran, a rekonstrukcija beranskog aerodroma nije ušla u republički Budžet za ovu godinu.
Lokalna uprava je krajem prošle godine vodila oštru polemiku sa direktorom JU Aerodromi Crne Gore Milovanom Đuričkovićem, koji je je izrazio sumnju u ekonomsku isplativost otvaranja beranskog Aerodroma zbog, kako je rekao, broja stanovnika koji mu gravitiraju i mogućih destinacija, upitavši se »da li je uopšte isplativo postavljati opremu i držati ljude tamo«. Iz lokalne uprave je izražena i sumnja da JU Arodromi Crne Gore nijesu zainteresovani za otvaranje tog aerodroma zbog, kako je rečeno, toga što bi povukao dio putnika koji sada koriste aerodrome u Tivtu i Podgorici.
Predsjednik Skupštine Opštine Relja Jovančević je, nakon toga, uspostavio direktan kontak sa ministrom pomorstva i saobraćaja Andrijom Lomparom, i tada je zajednički konstatovano da je Aerodrom u Beranama od izuzetnog saobraćajnog značaja.
Jovančević smatra da bi pokretanje Aerodroma u Beranama za civilni saobraćaj bilo od značaja za širi region, jer bi mu, osim sjevera Crne Gore, gravitiralo i stanovništvo dijela Srbije, do Novog Pazara, kojima je sada najbliži aerodrom u Podgorici.
Aerodrom u Beranama, koji postoji još od II svjetskog rata, dograđen je šezdesetih, kada je napravljena pristanišna zgrada, i sedamdesetih godina kada je vojska uradila modernu pistu dugu dva kilometra i široku 45 metara. Desetak godina funkcionisao je za civilni saobraćaj na relacijama za Podgoricu i Beograd. Već skoro dvije decenije prepušten je zubu vremena i koriste ga samo sportski avioni i jedriličari Aero kluba Berane.
Ideja o njegovom reaktiviranju nije potekla samo iz Berana, već su je kao regionalni projekat, kandidovali predsjednici devet opština sa sjevera Crne Gore. Nedavno je i ruski konzul u Podgorici Vladimir Vanijev rekao kako nije znao da u Beranama postoji aerodrom i da će i njegova zemlja uraditi nešto povodom njegovog aktiviranja.
Za beranski Aerodrom prošle godine je pokazivala interesovanje i jedna francuska kompanija, koja je namjeravala da tu napravi servis za helikoptere i male avione, ali je ta ideja otpala kada Francuzi nijesu ušli sa kapitalom u neka beranska preduzeća, prvenstveno Fabriku kože, kako se očekivalo.

No comments: