Predstavnici šest mjesnih zajednica sa područja Petnjice i Mjesne zajednice Polica upozorili su da je regionalni put Berane – Trpezi – Kalače, sve do uključenja na magistralu za Rožaje, trenutno najgori putni pravac u Republici, i da je neophodna hitna intervencija da se osposobi za najnužniji saobraćaj.
Oni su sa protestnog zbora, koji su održali u Trpezima, zaprijetili da će i koncesionarima, koji dobrim dijelom utiču na ruiniranje putne infrastrukture, zabraniti eksploataciju šume, ako niko ne bude ništa preduzeo u skorije vrijeme, odnosno ako se put ne sanira.
-Još u martu, zbog stanja na putu, autobusi su prestali da saobraćaju, a građani su prepušteni na milost i nemilost taksistima - kazao je predsjednik Mjesne zajednice Vrbica Samir Agović.
Prema njegovim riječima u pitanju je potpuni nemar svih službi i nebriga za 15 hiljada stanovnika koji tom putu, i području kroz koja prolazi, gravitiraju.
Agović je podsjetio da je to najstariji regionalni put u Republici, koji je potpuno zaboravljen od kada je napravljena magistrala Berane – Rožaje.
-Put je napravljen 1947 godine i dugo je bio jedina veza Crne Gore i Srbije. Kada je sedamdestih godina napravljena magistrala Berane – Rožaje, sva sela počevši od Budimlje, pa preko Police i sela sa područja Petnjice, saobraćajno su ostala u zapećku i potpuno su zanemarena-tvrdi predsjednik MZ Vrbica.
On je dodao da su građani tih područja negodovali i kod resornog ministarstva, i kod Crnagoraputa, kao i Direkcije šuma, ali da niko ništa ne preduzima.
-Putari ne vode računa niti ih ima na tom putu, koncesinari ga urnišu odvozeći šumu sa područja Trpezi i Turjaka, a niko ne ulaže u održavanje - kazao je Agović.
Put Berane – Trpezi – Kalače dug je 38 kilometara. Osamnaest kilometara je asfaltirano, dok je 23 kilometra makadama.
-Pri tome, makadam je 'pista' u odnosu na to kako izgleda asfaltni dio tog puta, i to u sred turističke sezone, kada veliki broj mještana ovog kraja dolazi iz inostranstva luksuznim automobilima. Treba da ih parkiraju u Beranama pa da pješice dođu do kuća u selima - dodaje je Agović.
Prema njegovim riječima, poseban problem i opasnost predstavlja i pet klizišta, koja takođe niko ne sanira.
Sanacije će ipak biti
Direktor beranske Sekcije Crnagoraputa Darko Martinović najavio je da će sanacija regionalnih puteva Berane – Trpezi – Rožaje i Berane – Gusinje, početi polovinom jula, do kada bi trebalo da se završi sanacija magistralnih putnih pravaca. -Trenutno imamo prioritet da saniramo magistralne puteve, i čim to završimo počećemo sa sanacijom regionalnih putnih pravaca - kazao je Martinović. On potvrđuje da je put Bearane – Trpezi u katastrofalnom stanju, ali vjeruje da građani tog područja dijelom pogrešno adresiraju nezadovoljstvo, barem kada se radi o Crnagoraputu. -Problem je u tome što ćemo mi uraditi sanaciju, ali je taj put u takvom stanju da na određenim dionicama sanacija ništa neće pomoći. Jedan dio puta u dužini od tri kilometra neophodno je potpuno rekonstruisati, a za to nije nadležan Crnagoraput - rekao je Martinović.
Oni su sa protestnog zbora, koji su održali u Trpezima, zaprijetili da će i koncesionarima, koji dobrim dijelom utiču na ruiniranje putne infrastrukture, zabraniti eksploataciju šume, ako niko ne bude ništa preduzeo u skorije vrijeme, odnosno ako se put ne sanira.
-Još u martu, zbog stanja na putu, autobusi su prestali da saobraćaju, a građani su prepušteni na milost i nemilost taksistima - kazao je predsjednik Mjesne zajednice Vrbica Samir Agović.
Prema njegovim riječima u pitanju je potpuni nemar svih službi i nebriga za 15 hiljada stanovnika koji tom putu, i području kroz koja prolazi, gravitiraju.
Agović je podsjetio da je to najstariji regionalni put u Republici, koji je potpuno zaboravljen od kada je napravljena magistrala Berane – Rožaje.
-Put je napravljen 1947 godine i dugo je bio jedina veza Crne Gore i Srbije. Kada je sedamdestih godina napravljena magistrala Berane – Rožaje, sva sela počevši od Budimlje, pa preko Police i sela sa područja Petnjice, saobraćajno su ostala u zapećku i potpuno su zanemarena-tvrdi predsjednik MZ Vrbica.
On je dodao da su građani tih područja negodovali i kod resornog ministarstva, i kod Crnagoraputa, kao i Direkcije šuma, ali da niko ništa ne preduzima.
-Putari ne vode računa niti ih ima na tom putu, koncesinari ga urnišu odvozeći šumu sa područja Trpezi i Turjaka, a niko ne ulaže u održavanje - kazao je Agović.
Put Berane – Trpezi – Kalače dug je 38 kilometara. Osamnaest kilometara je asfaltirano, dok je 23 kilometra makadama.
-Pri tome, makadam je 'pista' u odnosu na to kako izgleda asfaltni dio tog puta, i to u sred turističke sezone, kada veliki broj mještana ovog kraja dolazi iz inostranstva luksuznim automobilima. Treba da ih parkiraju u Beranama pa da pješice dođu do kuća u selima - dodaje je Agović.
Prema njegovim riječima, poseban problem i opasnost predstavlja i pet klizišta, koja takođe niko ne sanira.
Sanacije će ipak biti
Direktor beranske Sekcije Crnagoraputa Darko Martinović najavio je da će sanacija regionalnih puteva Berane – Trpezi – Rožaje i Berane – Gusinje, početi polovinom jula, do kada bi trebalo da se završi sanacija magistralnih putnih pravaca. -Trenutno imamo prioritet da saniramo magistralne puteve, i čim to završimo počećemo sa sanacijom regionalnih putnih pravaca - kazao je Martinović. On potvrđuje da je put Bearane – Trpezi u katastrofalnom stanju, ali vjeruje da građani tog područja dijelom pogrešno adresiraju nezadovoljstvo, barem kada se radi o Crnagoraputu. -Problem je u tome što ćemo mi uraditi sanaciju, ali je taj put u takvom stanju da na određenim dionicama sanacija ništa neće pomoći. Jedan dio puta u dužini od tri kilometra neophodno je potpuno rekonstruisati, a za to nije nadležan Crnagoraput - rekao je Martinović.
No comments:
Post a Comment