Cvijeće na zemlji pokraj puta gdje je prije nekoliko godina, idući u školu, stradala jedna sedmogodišnja djevojčica iz Pešaca, nije bilo dovoljna opomena. Na istom mjestu prije dva dana automobil je usmrtio još jednog pješaka, dvadesetosmogodišnjeg Dragišu Asanovića. Kroz prigradsko naselje Pešca, duž regionalnog puta Berane – Andrijevica, za desetak godina poginulo je makar osam pješaka. Tri u samo posljednje dvije godine.
Svi oni su stradali na dionici od nekoliko stotina metara, između dvije raskrsnice – one gdje se Polimska ulica, iz grada, spaja sa ovim putem i druge gdje se ukrštaju lokalni put sa Buča i put za Andrijevicu. Na toj kratkoj dionici su još dva-tri raskršća, odnosno priključenja iz drugih ulica i pravaca - kaže predsjednik Mjesne zajednice Pešca Miroslav Mališić.
On upozorova da dionica regionalnog puta Berane – Andrijevica kroz to naselje predstavlja kritičnu saobraćajnu zonu na kojoj se udesi sa posljedicama koje nijesu na sreću tragični, manja i veća “čukanja” automobila, događaju skoro svake sedmice.
-Ne prođe, vjerujte, jedna sedmica da se ne dogodi neki udes. Nešto se mora hitno preduzimati - kaže Mališić.
Kao dugogodišnji radnik Osnovnog suda u penziji, on je zapamtio veliki broj sudskih sporova koji su nakon toga slijedili.
-Šta na kraju vrijede i sudski sporovi kad neko izgubi život. Mi smo kao mjesna zajednica mnogo puta apelovali i opet ćemo to činiti. Ali ja mislim da nadležni za održavanje puteva, i na republičkom i na opštinskom nivou, treba da obezbijede bolju signalizaciju i bez naših apela. To im je posao. Podaci o nesrećama dovoljno govore- navodi Mališić.
Naselje Pešca naglo je urbanizovano i trenutno broji 540 domaćinstava, sa oko 1200 stanovnika. Za njih, i još toliko iz sela Buče, visočije od Pešca, jedina veza sa gradom i za pješake i za motorizovane, vodi preko te dvije raskrsnice i dijela regionalnog puta Berane – Andrijevica.
-Iz pravca Andrijevice imate u dužini od šest kolometara potpuno otvoren put. Kada neko tim putem vozi bez ograničenja, on izgubi osjećaj za brzinu i obično ne uspori dovoljno na mjestu gdje počinje naselje. Ne znam šta bi trebalo uraditi, ali bi možda viseća signalizacija, blicajući semafor na raskrsnicama, makar malo više upozoravao na pješake - smatra Mališić.
Opštinski saobraćajni inspektor Dragan Zečević vjeruje da bi pridržavanje ograničenja brzine koja je propisana smanjilo rizik od nesreća.
-Postoji tu u toj blagoj krivini jedan potporni zid. Ne mogu vam precizno reći koliko on smanjuje zonu preglednosti za vozače, ali mislim da je to ipak oko 120 metara, što je sasvim dovoljno za kočenje i blagovremeno reagovanje vozača ako se pridržavaju brzine od 50 – 60 kilometara na sat. Možda treba još smanjiti ograničenje brzine. Na žalost ,nedisciplinovani su i vozači i pješaci- kaže Zečević.
I on vjeruje da bi poboljšanje signalizacije, noćno osvjetljenje i češće saobraćajne kontrole bili prvi potezi koje bi trebalo preduzeti do nekog boljeg i trajnijeg rješenja.
- Pješačka staza je na toj dionici u ravni sa kolovozom i odvojena je samo žutom trakom. Možda bi bankina bilo rješenje, da je vozači ne prelaze i ne koriste za parkirališta. Činjenica je da na toj dionici nemate nigdje horizontalnu signalizaciju za prelazak pješaka. Postoje i druga rješenja, mostovi za pješake, ali je pitanje koliko bi se i to poštovalo. Djeca obično pretrčavaju. A što se tiče raskrsnica, one su potpuno nepregledne i opasne - konstatuje Zečević.
Na jednoj od tih raskrsnica prije godinu i po stradao je biciklista, penzioner Radomir Jokić. Sa traumom koju neumitno zbog toga nosi, njegov sin Vujica danas strahuje za svoje dijete koje svakodnevno, na putu do škole u gradu, mora proći obje raskrsnice i kritičnu dionicu od nekoliko stotina metara.
-Za koju godinu imaću još dva školarca. Znate sa kakvim ih strahom šaljem u školu. Ta prva raskrsnica, gdje se dogodila posljednja nesreća, poptuno je nepregledna i za vozače koji se uključuju na regionalni put i za pješake. Kako se na tom putu vozi, bolje da vam ne pričam. Imate taj bilans koji je, ako bi se pogledala statistika još malo unazad, mnogo tragičniji. Definitivno neko nešto treba da preduzme u cilju povećanja sigurnosti kretanja pješaka i biciklista - upozorava i ovaj čovjek koji u porodici ima tragično iskustvo.
Regionalni put Berane – Andrijevica izgrađen je prije 30 godina. Širinom i pravcem, ima sve odlike magistrale. Tako se ponašaju i vozači, ne vodeći mnogo računa o saobraćajnim propisima. Od ukupnog broja nesreća u kojima su stradali pješaci u Beranama, najveći broj se dogodio upravo ovdje. Imena nesrećne djece i odraslih samo bi budila bolna sjećanja kod njihovih bližnjih. Ali opominju i traže reagovanje svih koji mogu bilo šta učiniti da se rizik od nesreća smanji, ako ne potpuno eliminiše.
REPUBLIKA
Svi oni su stradali na dionici od nekoliko stotina metara, između dvije raskrsnice – one gdje se Polimska ulica, iz grada, spaja sa ovim putem i druge gdje se ukrštaju lokalni put sa Buča i put za Andrijevicu. Na toj kratkoj dionici su još dva-tri raskršća, odnosno priključenja iz drugih ulica i pravaca - kaže predsjednik Mjesne zajednice Pešca Miroslav Mališić.
On upozorova da dionica regionalnog puta Berane – Andrijevica kroz to naselje predstavlja kritičnu saobraćajnu zonu na kojoj se udesi sa posljedicama koje nijesu na sreću tragični, manja i veća “čukanja” automobila, događaju skoro svake sedmice.
-Ne prođe, vjerujte, jedna sedmica da se ne dogodi neki udes. Nešto se mora hitno preduzimati - kaže Mališić.
Kao dugogodišnji radnik Osnovnog suda u penziji, on je zapamtio veliki broj sudskih sporova koji su nakon toga slijedili.
-Šta na kraju vrijede i sudski sporovi kad neko izgubi život. Mi smo kao mjesna zajednica mnogo puta apelovali i opet ćemo to činiti. Ali ja mislim da nadležni za održavanje puteva, i na republičkom i na opštinskom nivou, treba da obezbijede bolju signalizaciju i bez naših apela. To im je posao. Podaci o nesrećama dovoljno govore- navodi Mališić.
Naselje Pešca naglo je urbanizovano i trenutno broji 540 domaćinstava, sa oko 1200 stanovnika. Za njih, i još toliko iz sela Buče, visočije od Pešca, jedina veza sa gradom i za pješake i za motorizovane, vodi preko te dvije raskrsnice i dijela regionalnog puta Berane – Andrijevica.
-Iz pravca Andrijevice imate u dužini od šest kolometara potpuno otvoren put. Kada neko tim putem vozi bez ograničenja, on izgubi osjećaj za brzinu i obično ne uspori dovoljno na mjestu gdje počinje naselje. Ne znam šta bi trebalo uraditi, ali bi možda viseća signalizacija, blicajući semafor na raskrsnicama, makar malo više upozoravao na pješake - smatra Mališić.
Opštinski saobraćajni inspektor Dragan Zečević vjeruje da bi pridržavanje ograničenja brzine koja je propisana smanjilo rizik od nesreća.
-Postoji tu u toj blagoj krivini jedan potporni zid. Ne mogu vam precizno reći koliko on smanjuje zonu preglednosti za vozače, ali mislim da je to ipak oko 120 metara, što je sasvim dovoljno za kočenje i blagovremeno reagovanje vozača ako se pridržavaju brzine od 50 – 60 kilometara na sat. Možda treba još smanjiti ograničenje brzine. Na žalost ,nedisciplinovani su i vozači i pješaci- kaže Zečević.
I on vjeruje da bi poboljšanje signalizacije, noćno osvjetljenje i češće saobraćajne kontrole bili prvi potezi koje bi trebalo preduzeti do nekog boljeg i trajnijeg rješenja.
- Pješačka staza je na toj dionici u ravni sa kolovozom i odvojena je samo žutom trakom. Možda bi bankina bilo rješenje, da je vozači ne prelaze i ne koriste za parkirališta. Činjenica je da na toj dionici nemate nigdje horizontalnu signalizaciju za prelazak pješaka. Postoje i druga rješenja, mostovi za pješake, ali je pitanje koliko bi se i to poštovalo. Djeca obično pretrčavaju. A što se tiče raskrsnica, one su potpuno nepregledne i opasne - konstatuje Zečević.
Na jednoj od tih raskrsnica prije godinu i po stradao je biciklista, penzioner Radomir Jokić. Sa traumom koju neumitno zbog toga nosi, njegov sin Vujica danas strahuje za svoje dijete koje svakodnevno, na putu do škole u gradu, mora proći obje raskrsnice i kritičnu dionicu od nekoliko stotina metara.
-Za koju godinu imaću još dva školarca. Znate sa kakvim ih strahom šaljem u školu. Ta prva raskrsnica, gdje se dogodila posljednja nesreća, poptuno je nepregledna i za vozače koji se uključuju na regionalni put i za pješake. Kako se na tom putu vozi, bolje da vam ne pričam. Imate taj bilans koji je, ako bi se pogledala statistika još malo unazad, mnogo tragičniji. Definitivno neko nešto treba da preduzme u cilju povećanja sigurnosti kretanja pješaka i biciklista - upozorava i ovaj čovjek koji u porodici ima tragično iskustvo.
Regionalni put Berane – Andrijevica izgrađen je prije 30 godina. Širinom i pravcem, ima sve odlike magistrale. Tako se ponašaju i vozači, ne vodeći mnogo računa o saobraćajnim propisima. Od ukupnog broja nesreća u kojima su stradali pješaci u Beranama, najveći broj se dogodio upravo ovdje. Imena nesrećne djece i odraslih samo bi budila bolna sjećanja kod njihovih bližnjih. Ali opominju i traže reagovanje svih koji mogu bilo šta učiniti da se rizik od nesreća smanji, ako ne potpuno eliminiše.
REPUBLIKA
Bogami je tako.
ReplyDelete